دسته‌بندی نشده

اطلاعات لازم برای خرید موتور فن کولرگازی (اسپلیت)

موتور فن بیرونی کولرگازی چپگرد 25 وات الجی EAU41577623

اطلاعات لازم برای خرید موتور فن کولرگازی (اسپلیت)

توضیحات
موتور فن کولر گازی به دو دسته تقسیم می شود

موتور فن یونیت بیرونی(کندانسور)

موتور فن بیرونی کولرگازی چپگرد 25 وات الجی EAU41577623

موتور فن یونیت داخلی(پنل)

موتور فن پنل داخلی کورگازی 38 وات YDK-38

موتور فن های کولر گازی همانطور که گفته شد به دو دسته موتور فن داخلی(پنل) و موتور فن بیرونی (کندانسور) تقسیم می گردد.

ساده ترین راه برای خرید ارسال عکس واضح از قطعه به همراه اندازه دقیق از ابعاد قطعه می باشد

موتور فن بیرونی کولرگازی چپگرد 25 وات الجی EAU41577623

موتور فن های یونیت داخل از 7 وات تا 65 وات برای پنل دیواری ،از 70 تا 160 وات برای پنل ایستاده مورد استفاده قرار می گیرد که با توجه به ظرفیت کولر گازی دستگاه شما توان و قدرت موتور فن یونیت داخلی تغییر می کند این باعث می گردد تا حجم هوای مورد نیاز دستگاه متناسب با انتخاب ظرفیت موتور تنظیم شده و حجم هوادهی متناسب با ظرفیت دستگاه انتخاب گردد.

علاوه بر این دونوع مدل پنل مدل های دیگر هست مثل کاستی ،سقفی زمینی و … که با توجه به بالا رفتن ظرفیت توان ان افزایش می یابد

موتور فن پنل داخلی کولرگازی 3 نوع می باشند:
1-AC
2-PG
3-DC

1-موتور فن AC
موتور فن های AC فرمان تغییر دور شان از برق مستقیم می باشد ، برد کولرگازی با فعال کردن رله مربوط به هر دور فرمان تغییر دور را با برق 220 صادر می کند
اولین موتور های استفاده شده در کولر های گازی از موتور فن های ای سی بوده که عملکرد بسیار ساده ای دارند و خرابی آن ها بسیار کم است.

موتور فن های ای سی از ظرفیت ۱۲ هزار تا ظرفیت ۳۶ هزار مربوط به یونیت داخلی و همچنین یونیت های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

این نمونه از موتور به صورت تک دورو سه دور طراحی و ساخته شده که معمولاً برای یونیت های خارجی از نمونه تک دور و برای یونیت های داخلی از نمونه صدور استفاده می گردد.

موتور فن پنل داخلی کورگازی 38 وات YDK-38

2-موتور فن PG
PG مخفف Pulse Generator است، معمولاً برای اندازه گیری سرعت چرخش استفاده می شود موتور فن‌های دور متغیر می‌توانند در هر شرایطی به دور ثابتی دست یابند. این نوع از موتور فن‌ها به وسیله‌ی فید بک‌هایی سرعت چرخش را تنظیم می‌کند.

معمولا دارای 2 سوکت 3 سیم که در مجموع 6 سیم میباشند

فرمان تغییر دور موتور فن PG از برد صادر می گردد

موتور فن داخلی PG کولرگازی 19 وات گالانز

3-موتور فن های DC
این نوع از موتور فن dc اسپلیت اغلب در دستگاه‌های اینورتر و نسل جدید کاربرد دارد. دستگاه‌هایی با فناوری جدید جهت کنترل بهتر سیستم تهویه از موتور فن‌هایی با تکنولوژی DC استفاده می‌کنند. فن‌هایی با ولتاژ متغیر و درایو راه انداز که می‌توانید گشتاور ثابتی را در شرایط مختلفی ایجاد کند. این تکنولوژی این امکان را به سیستم کولر گازی اسپلیت می‌دهد تا سرعت پرتاب باد را با دما تنظیم کند. تنظیمات دمایی جهت رسیدن به سرمایش مطلوب و همچنین سرعت خنک کنندی یک محیط تاثیر دارد.
کی از معایب موتور فن های دی سی آسیب پذیر بودن در برابر نوسانات جزئی برق می باشد در صورتیکه نوسان برق از سیستم برد داخلی عبور کند می تواند باعث آسیب رسیدن به موتور فن شده و عملکرد کولر گازی شما را دچار اختلال کند این موضوع باعث شده که قیمت موتور فن های دی سی نسبت به موتور فن های ای سی بالاتر باشد و همچنین پیدا کردن موتور فن متناسب با دستگاه شما سخت تر است.

موتور فن DC بیرونی 39 وات مدل SIC-67FV-F139-1

موتور فن DC کولر گازی چیست؟
این موتور فن‌ها از هسته ای مغناطیسی تشکیل شده اند. دارای یک برد الکترونیکی به عنوان کنترل کننده سرعت و راه انداز در درون خود دارند. ولتاژ کاری این فن ها از 110 ولت مستقیم تا 380 ولت می‌تواند باشد

موتور فن جایگزین
در برخی از مواقع شاهد انتخاب ظرفیت بالاتر یا پایین تر برای موتور فن یونیت های داخلی هستیم در صورتی که تا ۵ درصد بالاتر موتور فن درخواستی شما استفاده شود هیچ گونه مشکلی در عملکرد کولر گازی نخواهیم داشت به همین خاطر در صورتی که موتور فن کولر گازی درخواستی خود را پیدا نکردید می توانید از موتور فن های جایگزین با توان بالاتر استفاده نمایید.

موتور فن های یونیت خارجی از ظرفیت 20 وات تا ظرفیت ۲۵۰ وات در بازار موجود می باشد . یکی از ظرفیت ها متناسب با توان کولر گازی دستگاه انتخاب می‌گردد

توجه :در موتور فن های داخلی جهت گردش موتور فن یکی است اما در موتر فن های بیرونی دو نوع جهت چرخش موجود است

چپگرد و راست گرد

راست گرد

موتور فن بیرونی کولرگازی سامسونگ 86 وات YDK140-86

چپگرد

فن بیرونی کولرگازی 30 وات چپ گرد گالانز

موتور فن های بیرونی کولر گازی به صورت چپگرد و راستگرد می باشد جهت چرخش موتور فن بسیار موضوع مهمی در زمان خرید موتور فن بیرونی کولر گازی می باشد به طوری که اگر جهت چرخش موتور فن را به صورت اشتباه بیان کنید عملکرد دستگاه کولر گازی شما دچار اختلال شده و نمی توانید از دستگاه خود استفاده نمایید به همین خاطر در زمان خرید موتور فن کولر گازی حتماً به جهت چرخش موتور فن بیرونی دقت نمایید.

موتور فن کولر گازی یونیت بیرونی
کولر گازی به دو بخش تقسیم می شود، واحد داخلی ، واحد بیرونی که هر دو جهت تبادل هوای محیط از موتور فن و پروانه بهره می برند.

موتور فن بیرونی کولر گازی می تواند ac و dc باشند که این حالت بستگی دارد که کولر گازی اینورتر باشد یا بدون اینورتر، اما در مدل های اینورتر موتور فن کولر گازی می تواند دور خود را تغییر دهد. و این امر باعث می شود تا عملکرد دستگاه تهویه مطبوع بسیار بهتر باشد.

معمولا نحوه تشخیص موتور فن یونیت بیرونی در مقایسه با موتور فن یونیت داخلی به راحتی قابل تشخیص می باشد . و این مشخصه از ابعاد ظاهری موتور فن کندانسور به راحتی قابل تشخیص می باشد.

مورد بعدی تعداد سیم های خروجی از سیم پیچ می باشد که در موتور فن کندانسور تعداد سیم های خروجی کمتر می باشد.

موتور فن یونیت داخلی
بیشترین خرابی مربوط به موتور فن یونیت داخلی می باشد که دلیل اصلی آن مدت زمان استفاده بالا از این قطعه می باشد .

در قطعات الکتریکی به میزانی که مدت زمان کارکرد دستگاه بالاتر رود عمر قطعات متحرک پایین آمده و عمر مفید دستگاه کوتاه می شود.

در کولر های گازی از سه نوع موتور فن داخلی جهت نیروی محرک بلوور کولر گازی استفاده شده است که در ویدیوی پایین بصورت کوتاه در مورد آن توضیح داده می شود.

از آنجایی که تعداد زیادی از کولر های گازی دارای عملکرد سرمایش و گرمایش می باشند به همین دلیل مدت زمان استفاده در انها بالا رفته و طول عمر قطعات جانبی پایین می آید.

در مجموعه ما انواع موتور فن های داخلی و بیرونی در تمامی مدل ها ،ظرفیت ها و برند ها موجود باشید

موتور فن داخلی الجی
موتور فن داخلی سامسونگ
موتور فن داخلی جنرال
موتور فن داخلی جنرال شکار
موتور فن داخلی جنرال ZH
موتور فن داخلی جنرال مکس
موتور فن داخلی جنرال گلد
موتور فن داخلی جی پلاس
موتور فن داخلی گری
موتور فن داخلی اوجنرال
موتور فن داخلی تراست
موتور فن داخلی زانتی
موتور فن داخلی مدیا
موتور فن داخلی یونیوا
موتور فن داخلی هیتاچی
و ….

موتور فن بیرونی الجی
موتور فن بیرونی سامسونگ
موتور فن بیرونی جنرال
موتور فن بیرونی جنرال شکار
موتور فن بیرونی جنرال ZH
موتور فن بیرونی جنرال مکس
موتور فن بیرونی جنرال گلد
موتور فن بیرونی جی پلاس
موتور فن بیرونی گری
موتور فن بیرونی اوجنرال
موتور فن بیرونی تراست
موتور فن بیرونی زانتی
موتور فن بیرونی مدیا
موتور فن بیرونی یونیوا
موتور فن بیرونی هیتاچی
و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *